Objevila jsem Hloubětín

pondělí 24. října 2016
Díky delšímu pobytu v Praze mám konečně čas poznávat další její lokality. Všechny, kam jsem se doposud díky krátkodobým, maximálně víkendovým, pobytům neměla možnost podívat. Prahu a její atmosféru mám moc ráda, a proto jsem dříve téměř nevyužívala městskou hromadnou dopravu. Cokoliv tedy bylo možné obejít pěšky, tam jsem si vyrazila, ikdyž to bylo z centra do Holešovic nebo na Letnou. Díky cestování do práce, do vzdálenějších okrajových částí Prahy však už ovládám plán města celkem obstojně a cizí mi tak nejsou téměř žádné pražské části. Stejně tak tomu bylo s lokalitou Hloubětín, kam mě zavedla touha navštívit Bleší trhy. Ty, které dříve bývaly na Kolbence. Část Prahy se pro mě stává dosažitelnou v případě, když se lokalita mého zájmu nachází přímo na trase metra - a to konkrétně Hloubětín splňuje. Neorientuju se v přestupování z jednoho dopravního prostředku do druhého, protože mám vzácný dar vystoupit z metra jiným východem než se nachází tramvajové či autobusové zastávky. Díky metru se tak pro mě Hloubětín stává dostupným. :)

Dnes tedy o projektu Suomi Hloubětín, jehož jednotlivé etapy výstavby jsou pojmenovány podle největších finských měst, jako jsou Helsinky, Tampere nebo Oulu.  Nová čtvrť v sousedství říčky Rokytky je inspirována rozsáhlými projekty developerské společnosti YIT přímo z Finska. Podobnými rezidenčními areály jsou například Konepaja či Merenkulkijanranta, které stojí právě ve finském hlavním městě.

 





 

Domy budou opět zahrnovat byty v severském stylu stejně, jako tomu bylo u pražského projektu Braník nebo finského Piletti Vantaa. Pro první etapu bylo vybráno studio ABM architekti, které v rámci architektonického řešení navrhlo stylové komfortní byty s promyšlenými dispozicemi.

 

 




Severské klima je po většinu roku nevlídnou, temnou a chladnou zimou, pak ale po tři měsíce krásným a okouzlujícím létem. A právě z nádherné přírody a z představy teplého a útulného domova designéři a architekti čerpají inspiraci a přenášejí ji do svých výrobků i do architektury. Seveřané si potrpí na kontakt s okolní krajinou, domy jsou proto stavěny s maximálním ohledem na životní prostředí a často tak, aby s přírodou co nejlépe splynuly. Fasády bývají ve světlých barvách za použití přírodních materiálů. V Česku je možné se s tímto stylem setkat právě díky YIT Stavo, která typicky severské bydlení v sepětí s přírodou, zajímavým designem, využitím přírodních materiálů a nadstandardními službami pro klienty přináší.

Souběžně se stavbou budov začala také výsadba zeleně, kultivace okolního prostředí i realizace nové tramvajové zastávky. YIT uvažuje například o psím parku, ale také o prostoru, který by byl vyčleněn zahrádkářům pro pěstování zeleniny a bylinek. Pak můžete vyrazit do přilehlého parku a uspořádat třeba sousedský piknik a pochlubit se svou úrodou. Mně osobně je velmi blízké, jak se myslí právě na zeleň. Sama mohu potvrdit, jak vděčná jsem, že i když bydlím v bytě, mám možnost vyrazit na zahrádku, vypěstovat vlastní bylinky, trochu zeleniny, kytky... Nic se nevyrovná tomu, když vám pod rukama vyroste něco vlastního. Naprosto unešená jsem napříkla z komunitní zahrady Smetanka na Vinohradech a jejich myšlenky "Zasaď si zeleninu. Zasaď se o dobré sousedské vztahy." Je prima vidět, že i Suomi Hloubětín má podobné ambice.

 

 

 zdroj


Po okraji čtvrti povede také krásná cyklostezka, která vás zavede až za Prahu. Stačí jen skočit na kolo nebo popadnout kolečkové brusle. Nedávno jsem díky Lence četla velmi zajímavý rozhovor se světově uznávaným dánským architektem a urbanistou Janem Gehlem, jehož hlavní myšlenkou je návrat měst lidem a podpora chodců a cyklistů namísto automobilové dopravy. Zajímavé také bylo srovnání Prahy a Kodaně, kdy na tisíc obyvatel je v Praze 536 aut. V Kodani, která je zhruba stejně velká, je to 193 aut. Praha má tak dvaapůlkrát více aut než Kodaň. Budování cyklostezek a výborná síť městské hromadné dopravy tak pomáhá ulevit  i z ekologického hlediska. 


Jakou dopravu upřednostňujete Vy? Je tady někdo, kdo třeba využívá na cestu do práce jako dopravní prostředek kolo? Podporuje město, ve kterém bydlíte, cyklostezky?

 


Forma článku, celé jeho pojetí a názory, jsou mé vlastní. roj: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/jan-gehl-praha-se-zasekla-v-devadesatych-letech-20161019.html
Zdroj: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/jan-gehl-praha-se-zasekla-v-devadesatych-letech-20161019.html

Zdroj: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/jan-gehl-praha-se-zasekla-v-devadesatych-letech-20161019.html

 

1 komentář

  1. Ja neviem, mne sú tieto miestne novostavby všetky ultra nesympatické, neosobné a také "hrrr". V našom prípade pri výbere nového bývania sú na úplne poslednom mieste (ale skôr ich neberieme vôbec do úvahy).

    Jediná moderná zástavba, ktorá sa mi zatiaľ páčila, je časť Aker Brygge v Osle, ale to je asi o niečom inom :)

    Patrik
    http://www.meshommes.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milé komentáře!

ZOOT

ZOOT

FOOTSHOP

NOTINO